Sunday, November 25, 2012

Examination

assalamualaikum and hye uolls....

da lame tak menaip ni... mne tak idaknye, sepanjang 2 weeks ni aku bz ngn exam .. huh, pocah kepalo den ni ... rse sakit sgt2 ... 

sepanjang minggu exm ni dlm kepala aku hanya pikir sejarah , pengajian am bm .. tu je la smpi mkn pn tak terjage .. almaklumlah pikir exam je ...(pikir2 gk kesihatan harus kne jage)... huhu..

1st exam (19/11/2012), time tu paper pengajian am .. start 8am smpi 11am ... dlm mse 3 jam tu tangan langsung tak brhnti ... menulis je ... langsung takde nk stop ... huhu .. hebatnnye kau ni sha ... hehe .. tertekan pn ade gk .. aku paling tension bab karangan tu laras sastera n sains .. wah , soalan kali ni bleh la thn gempaknye gak .... plg aku tension lg ade la mamat sebelah aku ni mcm tak prnh ambk exam ... lagu mcm org utan pn ade gk.. hahha... da tlis da kt situ jgn bercakap, jgn meniru .. sempat lagi bleh ckp ngn dak sebelah n then tgk2 paper org belakang .. smpikn aku nk jwb soalan pn was2 .. atoyai , paper penting kot da tension cmni .. tepat kul 11am da tamat ... time tu aku nk nanges pn ade gk sbbnye aku pikir aku salah buat graph .. aku tgk ramai buat graph bar kompaun (ape tu ye graph bar kompaun) .. korang search encik google ea .. hehe.. time tu aku buat graph piramid kompaun .. nk nangessss .... huhuhuhu .. then , aku tnye la membe aku sbb die pakar bab graph ni ... die kate graph yg kne buat graph piramid kompaun ... wah dgn semangatnye aku menjerit kut jah ... hahaha .. excited sgt .... time ni rse syukur sgt2 ...


2nd exam (20/11/2012), paper bahasa melayu ... pagi ni dgn penuh semangat aku dtg plg awl ... wah jah aku dtg awal beb .. hehe .. tnggu la membe aku jp ... call2 die tnye d smpi ke blom n then die ckp "sha , zie ade kt rmh lagi ni ... nk breakfast..." untung la ... org laen2 da berkobar kobar dtg .. die bleh relax lg .. takpe anggp ni dugaan .. ok time tu da kul 7.50am .. ade mase lg 10 min lagi tuk paper start .. bru la sorng2 smpi tp yg peliknye awat pengawas peperiksaan tak masuk lg .. tunggu dok pnye tunggu , kwn aku pn pi la tgk n uolls nk tau exam bkn kat klas yg kite take smlm tp kat bwh .. bayangkan time tu da pukul 8.20am ... lewat 20 min ... huahua ... sabar je la time tu ... relax relax.. jgn gopoh .. time tu dlm pikiran jwb soalan je ... alhamdulillah nasib baik allah menyebelahi kite ... soalan bleh dikatakan mudah utk menjwb ... dugaan lagi .. syukur la sbb allah permudahkan perjalanan kite ... time tu da tak pandang kiri kanan da .. jwb je ... yeahhh , syukur dpt tambahan mat 20 min ... kul 11.20am tamat la paper tu bm .. lega sgt2 .. time blk ni sgt menggerunkan sbb aku blk rmh sewa sorang2 naek moto ... berdoa je la ... time kat trafic light tu , depan mata aku org excident jatuh motor .. time tu semua menggigil .. terdiam kot ... smpi rmh je membe aku da risau .. mcm2 la depa tnye ... wah bestnye dpt kwn prihatin cmni ... hehe so , sayangilah kwn anda ..


gomawo uolls ...

ikhlas: shasya abd rahman

No comments:

Post a Comment